tirsdag 28. februar 2012

Har vært på scrappebesøk

Sovet over hos Merete fra i går og hadde det kjempekoselig!
Fikk laget littegrann jeg tenkte å vise frem. 

After eight-eske med tittelen kveldskos.
Ble ikke helt som jeg håpet, men godt fornøyd med resultatet.
Detaljbilde.
Blomster av ymse slag, halvperler, perleswirl og en cardboardswirl.


Måtte teste meg på et sjokoladekort jeg så for evigheter siden.
Ville lage mannekort og da ble dette resultatet etter mye om og men.
Det ble flytting, vurdering, stæsjing og tenking.
Helt greit resultat, men skulle kutta mønsterarket annerledes så jeg hadde hatt nok til hele insiden.

Prøvde å holde ei grei linje. 

Tim Holtz tape og visere, klokka er fra kuttut.

Spellbinders tannhjul trykket ut på baksiden av mønsterarkrestene og halvperler.

Et kort jeg så mal på som jeg fikk skrekkelig lyst til å prøve.
Vet ikke om jeg fikk det til riktig, men ble fornøyd allikevel.

Mønsterark fra pion design, stempeltrykk jeg har byttet til meg for lenge siden kom endelig til nytte.
Blomstene er fra ulike leverandører og perlesnora er fra kuttut.

Sist jeg var hos Merete begynte jeg på denne.
Det var en utfordring hun ga Linda og meg og seg selv.
Men etter å ha malt alle boksene og lokkene med gesso sa det stopp og jeg kom ikke lenger.
Det gjorde visst ikke de andre heller, så nå er jeg den eneste som er fedig. :D

Blomstene er fra ulike leverandører rundt om i verden, alle i lillatoner.
Båndet og perlesnora er fra kuttut.
 

Ble mange bilder dette, men jeg klarte ikke bestemme meg for hvilke som var best og hvilke vinkler som var de beste.
Da ble dette løsningen.
 Dette kortet klarte jeg faktisk å klinke til med på egenhånd her hjemme.
Er fra forrige uke, men pytt, det gjør ingenting.
Vil vise det frem allikevel. 

Tannhjul fra spellbinders, byttebilde, halvperler, en tag jeg fikk i julekalenderen min og dekortape fra Tim Holtz.
Pyntenålene tror jeg det er Fenris/Linn som har laget og pin'en som holder tagen er fra Tim Holtz.
Tyllen er fra kuttut.

Dette herrekortet laget jeg sist jeg var hos Merete. Et par uker siden tror jeg, kanskje tre?
Bildet er en del av et mønsterark og jeg forelska meg fullstendig i det.
Husker ikke produsenten i farta, men det er kjøpt på bikuben.
Fjøra er fra panduro og kanelen fant jeg på eurocash i Sverige. En pose med temmelig mange for 12-13 kroner.
Helt toppers!
Tre brads og minialfabet fra papir i hjertet.

Enda et mannekort fra samme mønsterarket.
Metallpynt og filmstripe fra Tim Holz, knapper fra Lins hobby.
Hjørnecharmsen er fra kort og godt.

Siste rest av mønsterark inni kortet og streken er målebånd fra et juleark.

Toffiffee-eske måtte jeg også pynte da jeg var hos Merete sist.
Kantpunchen er fra fiskars, kjøpt brukt.
Mønsterarket er vel et par år gammelt og av ukjent merke. Tror faktisk det er resteark. 



Men NÅ er det natta på gamle husmødre. 
I morgen er en veldig spesiell dag for meg og mannen min. 
Vi har nemlig vår aller første bryllupsdag!

Etter fire år er det jammen på tide. 
Skal bli en deilig dag helt for oss selv, med fri fra jobb og ungene er hos pappaen sin.
Så, nå er det tannpuss og lalle.

Takk for to flotte dager Merete!

6 kommentarer:

  1. Å herlighet så mye flott du har laget. Og den kaka var jo dritlekker, sånn ønsker jeg meg hihi.
    Synd man ikke kan spise den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Kan ikke du lage en sånn en av boksene dine a? :P

      Slett
  2. Tusen takk for veldig koselig besøk, jeg koste meg masse! Det var også trivelig å sitte å scrappe sammen med deg :))) Du lagde så fine ting som du kan være veldig, veldig stolt av. Flott at du har lagt ut bilder så andre også kan se dine lekre kreasjoner. Jeg gleder meg til neste gang vi treffes, med eller uten scrappesaker ;-)
    Og kos dere masse på bryllupsdagen deres ;-)
    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for et par koselige dager!
      Veldig koselig å sitte sånn med scrapping og skravling.
      Neste gang vi treffes blir vel på utstilling tror jeg. hehehe
      Håper du legger ut bilder av det du laget også, var SÅ mye lekkert!
      Ulempen med sånne kvelder er at en blir så ille kreativ av dem og nå har jeg tusen idèer i hodet mitt. De blir lagt på is og får vente til i morgen, for i dag skal jeg bare tafse på og kose med mannen min. <3
      Vi snakkes snart igjen Merete! Stor klem tilbake :)

      Slett
  3. Så mange flotte, lekre, stilige og nydelige kort, esker og "kake" du har laget.

    Fine farger, mange flotte detaljer, og de herrekortene var kjempestilige. Flink du er!

    SvarSlett