lørdag 7. april 2012

Påskemorgen slukker sorgen?

Håper iallfall på å få sovet litt i natt, i motsetning til de to foregående nettene. 
Fullmåne var det noen som skyldte på. 
Jaja, kan ikke klage når man har hatt en toppers dag med strålende sol, blide unger og nydelig påskemat!
Mannen laget lammelår. Skikkelig saftig og godt. 

Testet ut noe idag jeg også.
Fra den kokeboka jeg kjøpte av en elevbedrift. 
Tror ikke ballongene var av beste kvalitet, men det funka!

Smeltet kokesjokolade jeg dyppet ballonger i og satte til stivning på brett.
Fylte de med sjokolademousse og pyntet med rester av sjokoladen.
Syns det ble kult jeg!
Noen fikk flere skjønnhetsfeil enn andre, men hey, øvelse gjør mester!



Ble selvsagt endel mousse til overs, så jeg bestemte meg for å lage en dessert jeg så bilde av her om dagen, bare med egen vri. 
NESTEN som en oreokake, bare litt mer dessertaktig og uten den harde bunnen. 

Fancy eller?

Knuste oreokjeks, sjokolademousse og krem, blandet med melis og philadelfiaost.
Tenkte å ta den med til mormor i morgen når vi skal opp og spise vafler.
En veldig koselig dag i dag, med unger som har flydd halve feltet rundt og lett etter gjemte påskeegg.
Moro å spre det utover litt mer enn vår bittelille hageflekk nå når de begynner å bli såpass store. 
Mange morsomme hint, og ikke alle ble løst like raskt.
Akkurat slik det skal være!

Gilbert har vært meget fornøyd med solen de siste dagene. 

Kan vel ikke akkurat si det var plagsomt å ligge der tror jeg.

Såååå søt en misetatt! 


Og ikke minst, jeg har endelig fått tatt bilder av lerretene jeg laget forrige uke!



Neste gang vet jeg at jeg må ha litt større omkrets på servietten, så det ikke blir så kompakt.
Men syns de ble så søte i rosa. 

En riktig god påskehelg til alle som måtte stikke innom. 
Nå er det natta for gamle husmødre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar