torsdag 17. mai 2012

Norge i rødt hvitt og blått

Da er den store dagen over for i år og det er ett år til neste gang bunad, flagg og trange sko tas frem. 

Du vet dagen blir litt ekstra sentimental når du begynner å sippe allerede FØR du har dusja.
Å endelig få bruke bunaden min, etter 4 år uten, det er en helt fantastisk følelse. 
Jeg sa i fjor at jeg SKULLE bruke bunaden i konfirmasjonen til eldstejenta og det klarte jeg!

Dermed ble jeg ekstra sentimental da lukta av stivelsesmiddel spredte seg i huset. 
Lykken er å bruke bunaden min, som er verdens beste plagg i hele verden!!!
Dagen ble komplett da jeg fikk høre både gammel jegermarsj, ja vi elsker og Norge i rødt hvitt og blått. 
Solbriller er en fin ting...

Ble jo noen bilder fra feiringen, og sånn så det ut i Horten i dag!

Vakre konfirmanten min<3
Sol og gløtt av blå himmel var med på å gjøre dagen ekstra flott.

Endelig kom toget ned mot parken!

Wilfred Solberg foran toget som alltid.
Mannen gir virkelig alt!

Fikk noen fine bilder av denne jenta. Aner ikke hvem hun er og håper ikke noen blir sinte for at jeg legger ut bildet.
Hun var jo bare helt utrolig skjønn!

Horten ungdomsmusikkorps entret parken med en trommemarsj

Og jeg digger det!!!

Herlige sønnen min <3

Har alle kommet ned nå, ropte Solberg. Hahaha, han skulle bare visst...
Tok fortsatt nesten 20 minutter før alle var på plass så talene kunne begynne.
Sjekk de sorte skyene i bakgrunn.
De kom faktisk ikke helt ned til oss, HURRA!

Nydelige yngstedatteren min <3

Litt stilisert, men det er allikevel ikke så lett å smile samtidig gitt.

Hvis vi bare står tett nok så ser ikke mamma at jeg gjør gåsetegn bak ryggen på søstra mi.
Det fårete fliret er så absolutt ikke avslørende i det hele tatt...

Noe så vakkert som allsang i parken i strålende sol skal man lete lenge etter.
Når sangen i tillegg er "Ja, vi elsker" så er det greit å kunne ta på solbriller når man svelger litt ekstra tung.

Forelsket meg i røttene på det treet her.
Må nok tilbake og ta flere bilder av det treet en annen dag, når det ikke er så mange andre der.

 
Mellomste ungen min i front og det nærmeste du kommer til å få se et bilde av meg på en stund. :)



Selvsagt er mannen syk og det samme er junior, så etter en liten lunsj hos exsvigers og arrangementet i Borreparken dro vi hjem og slappet av.
Nå er ungene i seng, etter å ha kosa seg med film, hjemmelaget pizza og masse godis. 

Filler'n, vi har glemt is!
To alternativer.....

Enten vekker jeg ungene og tvinger i de en is hver, eller så får de få en is til/etter frokost i morgen.
Tror faktisk jeg går for det siste. 

Til dere som fortsatt feirer i noen timer til, kos dere. 
Til alle dere andre, gratulerer med en vel overstått feiring!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar