torsdag 23. august 2012

Endelig hverdag!

Ja, for jeg liker faktisk hverdagen jeg. 
System og rutiner er veldig godt for kropp og sjel. Overraskende nok klarte jeg å stå opp til tiden allerede mandag og i dag, torsdag, har jeg faktisk fortsatt ikke forsovet meg. Ganske suverent igrunn. 
Meget fornøyd med meg selv når jeg kjenner etter. 

Pusegutta våre går godt overens og har blitt skikkelige kosegriser det bare ikke går an å ikke la seg sjarmere av. Iallfall ikke for oss som bor her. 
To trygge gutter som sover med magen i været, godt sammensurra.


Nå ligger Gullet i buret, Gilbert i hengekøya og Zacharias ligger i fast kengurupositur ved siden av meg i sofaen. Ja du leste rett, kengurupositur.
Han har kjempelange bakbein for tiden og han strekker de heeeeelt ut og frem mot hodet, samtidig som han krøller seg sammen i overkroppen. Ser faktisk ganske snodig ut, men veldig søtt. 
For oss som liker det...
Jeg skjønner at ikke alle liker det samme, og at noen syns en delvis hårløs kattunge med mange rynker ikke er så himla søtt, men JEG og de andre i huset her, VI liker det!
VELDIG!
Kom hit lille bror, så skal jeg vaske deg bak øra jeg.
Forresten så har Gilbert lært seg polsk!
Iallfall har han totalt endret måte å skravle på i det siste.
Vet ikke om det kan ha noe å gjøre med at han har blitt kastrert, for før hadde han skikkelig høylydt mjauing, mens nå er den mer hes og ru og tonen annerledes. Akkurat som om han har byttet språk.
Utrolig fascinerende å høre på iallfall, når han går og lokker på Zacharias.
Og Zacharias hopper opp i hengekøya øverst i klatrestativet og roper på Gilbert. 
Høy smeltefaktor!

I helgen har jeg vært på scrappetreff i Moss, og det var utrolig koselig å treffe nye og gamle venner.
Følte meg ganske produktiv også for en gangs skyld og er fornøyd med det jeg laget. 
Derimot er jeg ikke like fornøyd med et par kaker jeg laget før helgen. 
De ser helt greie ut, men de er absolutt ikke BRA, sånn som jeg skulle ønske de ble. 

Bulker, sprekker og luftbobler er noe jeg må jobbe mer med. Men når jeg hadde pyntet såpass som jeg hadde gjort og så den sprekken i kaka, ja da ble jeg så sur at jeg streika litt og nektet å ta det av for å legge på nytt. 
Litt sta må man få være. :)

Syns det ser mer ut som en kombinasjon av bastøferga og en cabincruiser enn en fin båt, men det er meg da...
Neste gang holder det nok med to høyder og ikke tre. Dessuten er det helt sikkert lavvann!!!

Og jeg VET det ikke pleier å være sløyfer på bilkaker, men den ble jo innmari kul da!
Sløyfa mener jeg...
Dessuten trengte jeg det til å skjule feilene jeg gjorde. hehehe
Smakte iallfall godt har jeg fått høre og det er faktisk det viktigste. 

Merker jeg sliter litt med å få lagt meg om kveldene, men får det liksom bare ikke til.
For mange tanker i hodet som vil spinne og for lite tid til å tenke alle ferdig på. 
Vil ikke sove på dagtid, vil heller prøve å sove til natta, men så fort medisinene mine går ut av kroppen så setter tankene igang og jeg blir lys våken, selv om jeg egentlig ikke ser klart engang. 
Kanskje i kveld er kvelden for tidlig legging? Hmmm...
Verdt et forsøk iallfall! 

Ha en toppers torsdag til dere som er innom. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar