lørdag 3. mars 2012

Effektive dager er bra dager!

Og i dag har jeg faktisk fått gjort ganske mye!
Startet med  å faktisk stå tidlig opp, noe som i seg selv nesten kan kalles et mirakel. 
Deilig å våkne til to slække dyr som koser seg i vårsola. 

Og med det fantastiske fjeset på Gilbertpusen vår så MÅ man jo bli i godt humør!

 
Somlet litt på morgenen, siden jeg ble hardt rammet av skal bare-viruset. 
Så da skulle jeg bare brette ei klesvask, bare sette på ny vask og nytt i trommelen, sette på oppvaskmaskina, kaste all pappen (som forsåvidt nesten fylte den tomme dunken som sto utenfor), fylle opp hylla med dopapir, lese nettaviser, hente posten, legge igjen feedback på en vare jeg fikk fra ebay, lufte bikkja, rydde litt i hagen og bare snakke litt i telefonen. Alt dette før jeg dro avgårde for å hente en vask på Sem som jeg fikk på finn.no
Og siden jeg var så godt i farta stakk jeg innom biltema for å handle et spann maling til. 
Kom ut igjen med mursparkel, heftgrunn, slipesett til sandpapir, to nattlys til stikkontakt med bryter på undersiden, gjengetape, bildekroker til murvegg, maskeringstape og ja, jeg husket malingen!
Kikket på klokka og innså at jeg måtte komme meg tilbake til rett by, så jeg rakk legekontoret før det stengte. Hadde jo bestilt resept. 
Men vel fremme fikk jeg vite at den kunne jeg jo bare hente på hvilket som helst apotek, for nå finnes det noe som heter elektronisk resept og jeg hadde stresset uten grunn. 
Jaja, hadde husket lappen med vedtak om blå resept jeg skulle huske å ta med, så svippet bortom apoteket og fikk hentet de medisinene jeg trengte. 
En kjapp tur hjemom på do (såvidt det gikk fint, for de som måtte lure på slikt), fylle fem flasker med ulike tøymyknere og såper før det bar ut av huset igjen. 
Viktig å ha det i matchende flasker og ikke all plasten... hahaha
Denne gangen reiste jeg til ei borti gata som skulle overta litt kattemat fra oss. 
Og selvsagt videre etter det for å pante alt tomgodset jeg hadde i bilen. 
Glemte å nevne at på vei fra Tønsberg ringte jeg opplysningen 1880 og ba om telefonnummeret til alle matbutikkene i Horten sendt på sms. Altså, en av hver kjede, ikke ALLE!
Har jo tross alt konfirmant om et par måneder, så det kan være kjekt å komme igang med litt planlegging snart....
Ringte rundt og sjekket prisene på meny og spar og konkluderte med at spar definitivt er billigst, med hele 50,- å spare pr soddspann!
 Det er temmelig mye det gitt, spesielt når man skal ha en 15-20 spann. 
Måtte ringe meny opp igjen for å undersøke prisen på ferdigskrelte poteter, men ble enig om at det var lettere å spørre i frukta når jeg var innom. 
Hvis du er god til å gjette så har du allerede gjettet at jeg ikke fikk svar på det jeg lurte på...
Personen med ansvar for bestilling av ferdig skrellede og ferdig kokte poteter var jo selvfølgelig syk, så jeg må tilbake på mandag. 

Endelig hjemme igjen og fikk dratt med meg kameraet og bikkja på tur ned til exen, som bor rett nedi gata her. Utrolig hvor lang tid en sånn tur kan ta om man trener bikkja på lydighet mens man går!
Måtte jo få tatt bilder av den fine pusen til exen min som jeg var med å fikse for han. 
Hvis ikke den katta er nydelig så vet neiggu ikke jeg!
Ser bare en liten smule skummel ut når hun bestemmer seg for det. 

Tuslet hjem igjen og fikk lurt den stakkars exen min til å komme og hjelpe meg med flytting av et stort klesskap. 
Hey, mannen min var på jobb og jeg trengte hjelp!
Deretter husker jeg faktisk ikke hva som skjedde, men det skjedde HELT sikkert noe!
Kom tilslutt igang med maskeringen, men tapen var maskert og virket ikke...
Litt tidlig med maskeradeball syns jeg, men greit nok. 
Alt i alt så fikk jeg iallfall grunnet de to furuveggene på rommet til minstejenta.
Dermed er det klappet og klart for maling i morgen. Det kommer til å gå unna skal jeg si deg!
Kanskje jeg rekker endel av det andre jeg har planer om å gjøre også?
Som å dra på dynga, skure gulver, vanne planter, tørke støv........
Du skjønner greia. 

Egentlig hadde jeg lagt meg, men så ble jeg litt rastløs og får ikke sove. 
Igjen...
Får vel prøve en gang til, og nå mens jeg har skrevet fikk jeg ladet mobilen litt samtidig, sånn at jeg ikke trenger å bekymre meg over om den skal pipe iløpet av natten og be om strøm. 
Ett steg nærmere drømmeland. 

Har du mistanker om at det er noe alvorlig gæli med den überstressa dama som blogger her, så har du nok rett. Et lite snev av adhd har sjeldent skadet noen. 
Men får prøve den sovegreia igjen, kanskje det funker bedre denne gangen?
Iallfall om jeg teller sauer...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar