fredag 9. mars 2012

Syyyyyyk...

Skulle vært mann jeg, for det er SÅ synd på meg når jeg blir syk.
Men det går seg nok til tenker jeg, bare jeg ikke styrer for mye de nærmeste dagene. 
Bihulebetennelse er ikke noe godt igrunn, men det kunne vært mye verre!
Har hatt et par relativt effektive telefondager, hvor jeg har fått fikset opp i mye som har ligget og ventet og som sikkert skulle vært gjort for lengst.
Alt som er gjort er unnagjort, ikke sant?

Ungene har hjulpet til de siste to dagene, med middag og litt husstell. 
I dag vasket de badene og jeg tok gangen, gulv og vegger. 
Var så rastløs og amper i hummeren at jeg MÅTTE gjøre noe, ellers hadde jeg kjeftet på ungene uten noen som helst grunn. 
Rart at det er så lite som skal til. Bare å komme litt i aktivitet, så stiger humøret. 
Jeg som er en "klare selv-person" samarbeider bedre og bedre med ungene når det kommer til både husarbeid og kjøkkentjeneste. 
Sånt blir jeg faktisk ganske stolt av!

Endelig i dag har jeg bestilt bunadssølv til konfirmanten vår. 
Bare et par måneder igjen nå, så skal hun ha bunaden på for første gang. 
Jeg gleder meg sånn til å se henne i den, for hun kommer til å bli SÅ FIN!
Og en bunad er det vakreste man kan eie, det er min mening 
Jeg elsker bunaden min, den er det fineste jeg har. 

Nei, nå er det vel på tide å finne senga vel?
Lovet de minste å dra på shopping i morgen, hvis jeg var friskere. 
Mellomste lo rått da hun hørte stemmen min ble dårligere og dårligere mens jeg snakket med faren i sta og smalt kjapt fra seg en småfrekk en: 
"Og du er frisk i morgen lissom mamma?"
Ska'n gjøre med sånne unger a?


Legger ved et lite bildebevis på at det går bedre og bedre med pusene våre. 
Pønipusen hoppet selv opp i vinduet der Gillegutten lå og sov.
Måtte knurre litt selvfølgelig, men hey, det er fremskritt!
Og i dag satt jeg på badet og brettet klær da det plutselig hørtes katteskrik. 
Var sikker på det var Gilbert som ville ut i gangen, men jaggu var det Pøni som kom og hentet meg så jeg kunne slippe henne inn i stua der Gilbert var!
Fiiine dyra våre det. :)

Nei, nattinatt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar