lørdag 9. mai 2015

Og alle var enige om at det hadde vært en fin dag!

Ja, iallfall har den vært aktiv, det skal ingen si noe på!
Bare ei kake som skal lages glasur til, så er jeg i mål med alle kakene faktisk.
Dvs, må kjøpe bær i morgen, til pavlovaen da, men det er innafor.
Og de snille hjelperne mine skal få være så heldige at jeg overlater pisking av krem til både multer og pavlova til dem.
Syns jeg er generøs jeg assa...




Ble mer stress enn planlagt idag, da jeg fikk telefon ti over to om at guttungen hadde time tre og det ville vært fint om jeg kunne kjøre ham til frisøren.
Ja, for all del, jeg har jo ikke nok å gjøre jeg, så klart jeg kjører!
(jada, bittelittegranne oppgitt og bitter, men nå er'n klipt)
I tillegg til et, akkurat nå, uvisst antall kaker jeg har laget og fullført i dag så har svigermor og jeg tatt oss en tur på stranda for å sanke litt strå og diverse vårblomster til blomstervasene som skal stå på bordene på søndag.

Herlighet, det er ikke mange timene igjen nå altså!
Og jada, jeg måtte selvsagt vasse litt i dag også, men det var kaldere enn sist.


Siden vi først var i området, og siden det var frigjøringsdagen idag, tok vi turen innom Borreskogen og kikket på bunkersene som ligger der etter krigen. 


Tenk, det er 70 år siden krigen sluttet i dag!
Også så selvfølgelig mange av oss tar denne dagen...
Ungene har ikke snakket om det på skolen engang, og det syns jeg faktisk er ganske dårlig. Det er jo en såpass viktig del av vår historie og det er så viktig å ikke glemme!
Glad vi lærte om det på skolen jeg, og at vi fikk historier fra krigen fortalt av personer som hadde opplevd det selv. De er det ikke så mange igjen av, iallfall ikke som husker stort. 
Ikke fordi de har dårlig hukommelse, men fordi de var så små at det er helt naturlig å ikke huske. 

Nei, tilbake til denne dagen.
Rakk en tur innom nonnefesten ikveld også gitt, før jeg dro og hentet all sodden hos et vennepar.
Utroooolig taknemlig for at de har hatt kapasitet til å låne oss fryseplass til alle soddspanna våre. 


Gjett hva jeg fant hos vertinnenonna!

Ikke bare en, men TO pusekatter a gitt :D


Kveldens bittre erfaring er å IKKE bruke cacas sin fondant til å trekke kaker med.
Fyyyy som jeg har slitt med å få bala til noe. Snakker om bortkasta penger!


Men, sånn går det når man bestiller for seint fra kakeboksen, sånn at det ikke rekker frem i tide...
Får huske det til neste konfirmasjon, om ca 1 år og to dager. HAHAHA
Resultatet får jeg nok vente med å avsløre til søndag, med bilder av hele kakebordet.
Bare å krysse fingrene for at det blir nok kaker.
(leses med intens ironi)

Kjenner at det har vært en lang dag, så nå tror jeg jaggu det er på tide å finne senga gitt. 
Blir nok en lang dag i morgen, med mer enn nok å gjøre, så det er greit å få ladet opp litt.
Note to self: husk å lade kameraet!
 
Begynner å bli mange notes to self i dette hodet, så det blir spennende å se hvor mange av de jeg faktisk husker når det trengs...

Nei, nattada!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar